CÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN THỜI GIAN TỰ HỌC CỦA SINH VIÊN: TRƯỜNG HỢP CỦA SINH VIÊN KHOA KINH TẾ & QUẢN TRỊ KINH DOANH, TRƯỜNG ĐẠI HỌC CẦN THƠ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Abdullah, Mardziah Hayati (2001), Self-Directed Learning, ERIC Digest.
Dominique Rabine-Bucknor (2010), Adult Teaching and Learning: Self-Directed Learning, Application Paper, Colorado State University.
I.F. Kharlamop (1978), Phát huy tính tính cực học tập của học sinh như thếnào, Tập I, II, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Gettinger, M. (1985)Time allocationed and time spent relative to time needed for learning as determinants of achienement, Journal of Educational Psychology.
Glaser, R. (1991). The maturing of the relationship between the science of learning and cognition and educational practice. Learning and instruction, J. 129-144.
Lê Công Triêm (2001), Bồi dưỡng thời gian tự học, tự nghiên cứu cho sinh viên đại học, Tạp chí Giáo dục, số 8, tr 30 – 35.
Nguyễn Cảnh Toàn (chủ biên), Nguyễn Kỳ, Vũ Văn Táo, Bùi Tường (1997), Quá trình dạy - tự học, NXB Giáo dục, Hà Nội
Vossensteyn, H. (2009). Challenges in Student Financing: State Financial Support to Students – A Worldwide Perspective. Higher Education in Europe 34, no. 2: 171-187.
Walberg, H.J.,& Tsai, S.L. (1985). Correlates of reading achievement and attitude: A national assessment study. Journal of Educational Research, 1& (3), 159-167.