XÂY DỰNG VÀ ỨNG DỤNG SƠ ĐỒ TƯ DUY TRONG GIẢNG DẠY VÀ HỌC TẬP HỌC PHẦN LỊCH SỬ VIỆT NAM HIỆN ĐẠI
Abstract
Amindmapis adiagramused to visually organize information. Using mind map brings highly effective in the areas of life and becomes the useful technique popularized. In education, the use of diagrams that visually "maps" information is necessary and effective for each grade and course. It is of importance to innovate the teaching methodology with the trend of active learners. Will not only teachers but also learners be more positive, creative in teaching and learning. Based on the helpful applications, researching and using a mindmap in teaching history, specially teaching Vietnam’s modern history is required for history teacher students in Can Tho university, for example, terms of the campaign towards the August Revolution in Vietnam from 1939 - 1945. Mindmapping can be drawn by hand or used by the support of information technology (IT). Its applications is varied. It is used during a lecture, individual planning, research activities or extra curricula activities.
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Hướng dẫn Buzan’s imindmap cơ bản (Không tiếng),http://www.youtube.com/
Nguyễn Chí Thuận (2012), Sử dụng bản đồ tư duy trong dạy học lịch sử ở trường THPT, Sở Giáo dục & Đào tạo Bình Dương.
Trần Đình Châu, Đặng Thị Thu Thủy, Dạy tốt, học tốt các môn học bằng Bản đồ tư duy, Nxb Giáo dục, Hà Nội, 2011.
Tony Buzan, Bản đồ Tư duy trong công việc, NXB Lao động – Xã hội, 2011.