An integrated approach of Fuzzy-AHP-TOPSIS for online shopping websites evaluation
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Alptekin, N., Hall, E. E.,andSevim, N., 2015. Evaluation of websites quality using fuzzy TOPSIS method. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences. 5(8): 221-242.
Bộ công thương, Cục thương mại điện tử và kinh tế số, 2019. Sách trắng thương mại điện tử Việt Nam, 2019, 128 trang.
Devaraj, S., Fan, M., and Kohli, R., 2002. Antecedents of B2C channel satisfaction and preference: Validating e-commerce metrics. Information Systems Research, 13(3): 316–333.
Đỗ Thị Bình, 2010. Sử dụng phương pháp TOPSIS trong đánh giá xếp loại hoạt động kinh doanh: Nghiên cứu điển hình trong đánh giá xếp loại năng lực cạnh tranh hiển thị một số chuỗi siêu thị ở Việt Nam. Khoa học & Thương mại. 38: 43-49.
Fang, G., 2010. On the Application of the Fuzzy Synthesize Evaluation to E-Commerce Websites. Proceedings of International Conference on E-Business and E-Government, 7to 9 May 2010,Guangzhou, China. 10: 315 – 318.
Hwang, C.L., and Yoon, K., 1981. Multiple Attributes Decision Making:Methods and ApplicationsA State-of-the-Art Survey. Springer-Verlag. New York, 269 pages.
Kaidi, L., and Jimei, H., 2009. Electronic Commerce Website Evaluation Based on Membership Transformation. Proceedings of the Second International Conference on Intelligent Computation Technology and Automation, 10 to 11 Oct, Changsha, Hunan, China. 2009. 4: 387-390.
Kalakota, R., Robinson, M., 2001. E-business 2.0: Roadmap for Success. Addison-Wesley Longman Publishing Co, 356pages.
Keeney, R.L., 1999. The value of Internet commerce to the customer. Management Science, 45(4): 533–542.
Kwong, C.K.,andBai, H., 2002. A fuzzy AHP approach to the determination of importance weights of customer requirements in quality function deployment. Journal of Intelligent Manufacturing. 13(5): 367–377.
Lưu Quốc Đạt, Bùi Hồng Phượng, NguyễnThị Phan ThuvàTrần Thị Lan Anh, 2017. Xây dựng mô hình ra quyết định đa tiêu chuẩn tích hợp để lựa chọn và phân nhóm nhà cung ứng xanh. Tạp chí khoa học ĐHQGHN: Kinh tế và kinh doanh. 33 (1): 43-54.
Parasuraman, A., Zeithaml, V.A.,andBerry, L.L., 1985. A conceptual model of service and its implications for further research. Journal of Marketing, 49(4): 41–50.
Parasuraman, A., Zeithaml, V.A., and Berry, L.L., 1988. Communications and control process in the delivery of service quality. Journal of Marketing, 52(2): 35–48.
Phạm Hồng LuânvàLê Thị Thanh Trâm, 2013. Sử dụng phương pháp kết hợp AHP, VIKOR, TOPSIS trong công tác chọn thầu xây dựng. Tạp chí xây dựng_Bộxây dựng. 12: 84-87.
Porter, M.E., 1985. Competitive advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. The Free Press.New York, 592 pages.
Saaty, R.W., 1987. The analytic hierarchy process—what it is and how it is used. Mathematical modelling. 9(3-5): 161-176.
Sodhi, B., and Prabhakar, T.V., 2012. A simplified description of Fuzzy TOPSIS. arXivpreprint arXiv:1205.5098.
Sun, C.C.,and Lin, G.T., 2009. Using fuzzy TOPSIS method for evaluating the competitive advantages of shopping websites, Expert Systems with Applications. 36 (9): 11764-11771.
Tabachnick, B.G., and Fidell, L.S., 2007. Using Multivariate Statistics (5thedition). Allyn and Bacon.New York, 980 pages.
Yang, H.-E., Wu, C.-C., and Wang, K.-C., 2009. An empirical analysis of online game service satisfaction and loyalty. Expert Systems with Applications, 36(2): 1816–1825.
Zadeh, L.A.,1965. Fuzzy Sets. Information and Control. 8(3): 338 – 353.