Views on STEM education from Students in Physics Pedagogy of Can Tho University
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo, 2018. Dự thảo ngày 19 tháng 01 năm 2018 về “Chương trình giáo dục phổ thông môn Vật lí”, ngày truy cập 20/01/2018. Địa chỉ: https://vnexpress.net/giao-duc/bo-giao-duc-cong-bo-du-thao-chuong-trinh-20-mon-hoc-3701183.html
Bybee, R. W., 2013. The case for STEM education: Challenges and opportunities. National Science Teachers Association - NSTA Press. Arlington,116 pages.
Carneval, A. P., Smith, N., and Melton, M., 2011. STEM. Georgetown University Center on Education and the Workforce. Washington DC, 112 pages.
Charmaz, K., 2006. Constructing grounded theory: a practical guide through qualitative research. Sage Publications. London, 208 pages.
Đỗ Thị Diệu Ngọc, 2007. Hoa Kỳ: Giáo dục và sáng kiến nâng cao tính cạnh tranh quốc gia. Châu Mỹ ngày nay. 5: 33-37.
Fraser, B., Tobin, K., and McRobbie, C. J., 2012. Second international handbook on science education. Springer. New York, 1564 pages.
Glaser, B. G., and Strauss, A. L., 1967. The Discovery of Grounded Theory Strategies for Qualitative Research. Aldine Transaction. New Brunswick (U.S.A.) and London (U.K.), 271 pages.
Nguyễn Thị Thanh, 2017. Dạy học tương tác ảo trong lớp học Kỹ thuật Robot. Tạp chí Khoa học ĐHQG Hà Nội: Nghiên cứu Giáo dục. 33(2): 75-80.
Quốc Hội Việt Nam, 2015. Luật giáo dục năm 2005 - sửa đổi, bổ sung năm 2009, 2014. Nhà xuất bản Chính trị quốc gia. Hà Nội, Việt Nam, 132 trang.
Radloff, J., and Guzey, S., 2016. Investigating Preservice STEM Teacher Conceptions of STEM Education. Journal of Science Education and Technology. 25: 759-774.
Ritz, J. M., and Fan, S.-C., 2014. STEM and technology education: International state-of-the-art. International Journal Technology Design Education. 25: 429-451.