Economic assessment of the possibility to apply the excise tax on non-alcoholic beverage products in Vietnam
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Adam, A. S. & Smed, S., 2012. The effects off different types of taxes on soft-drink consumption. FOI Worrking Paper. 9/2012.
Alviola, P. A., Capps, O. J. and Wu, X., 2010. Micro-Demand Systems Analysis of Non-Alcoholic Beverages in the United States: An Application of Econometric Techniques Dealing with Censoring. In: J. Strauss (Editor). Agricultural & Applied Economics Association’s 2010 AAEA, CAES & WAEA Joint Annual Meeting, 25 to 27 July 2010, Denver, Corolado, USA, 1-44.
Bahl, R., Bird, R., Walker, M.B., 2003. The uneasy case against discriminatory excise taxation: Soft drink taxes in Ireland. Public Finance Review. 31: 510-533.
Chern, W.S., Ishibashi, K., Taniguchi, K., Yokoyama, Y., 2003. Analysis of food consumption behavior by Japanese households. ESA Working Paper. 02-06: 152-165.
Deaton, A. & Muellbauer, J., 1980. An Almost Ideal Demand System. American Economics Review. 70: 312-326.
Heckman, J.J., 1979. Sample selection bias as a specification error. Econometrica. 47: 153-162.
Le Quang Canh, 2008. An Empirical Study of Food Demand in Vietnam. Asean Economic Bulletin. 25: 283-292.
Mankiw, G., 2010. Principles of Microeconomics. Sixth Edition. Cengage Learning. Singapore, 369 pages.
Mccarten, W. J., Stotsky, J., 1995. Excise Taxes. In: Shomes P. (Eds). Tax policy Handbook. International Monetary Fund. Publication Services. Washington D.C. pp. 100-104.
Oxford Economics, 2010. The Economic Benefits of the Reduction in Sales Tax on Soft Drinks in Egypt: An Update. Oxford Economics Center.
Oxford Economics, 2013. The Impacts of Selective Food and Non-Alcoholic Beverages Taxes. Oxford Economic Center.
Phạm Thành Thái, 2013. Phân tích cấu trúc cầu các sản phẩm thịt và cá: Nghiên cứu thực nghiệm theo tiếp cận kinh tế lượng cho trường hợp Việt Nam. Luận án Tiến sĩ. Trường Đại học Kinh tế TP Hồ Chí Minh. Thành phố Hồ Chí Minh.
Phạm Thành Thái và Trương Ngọc Phong, 2015. Xây dựng khung phân tích cầu tiêu dùng: Tổng quan lý thuyết và mô hình nghiên cứu. Tạp chí Khoa học – Công nghệ Thủy sản. 01(2015): 225-230.
Stiglitz, J., 1986. Economics of the Public Sector. W.W Norton & Company. New York, 417 pages.
VietinbankSc, 2015. Báo cáo ngành nước giải khát không cồn Việt Nam. Ngày truy cập 10/12/2016. Địa chỉ: http://www.vietinbanksc.com.vn/Handlers/DownloadAttachedFile.ashx?NewsID=306476
Vu Hoang Linh, 2009. Estimation of Food Demand from Household Survey Data in Vietnam. Depocen Working Papers, Working Paper Series No. 2009/12.
Zheng, Y. & Kaiser, H.M., 2008. Advertising and U.S. Nonalcoholic Beverage Demand. Agricultural and Resource Economics Review. 37(2): 147-159.