Uniqueness of Vietnam food - From perception of international tourists
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Chon, K. S. (1991). Tourism destination modification process : Marketing implications. Tourism Management, 12(1), 68-72.
Echtner, C. M., & Ritchie, J. R. B. (1993). The measurement of destination image: An empirical assessment. Journal of Travel Research, 31(3), 3-13.
Henderson, J. C. (2009). Food tourism reviewed.British Food Journal. 111(4), 317-326.
Hjalager, A-M., & Corigliano, M. A. (2000). Food for tourists–determinants of an image. International Journal of Tourism Research. 2(4), 281-293.
Jenkins, O. H. (1999). Understanding and Measuring Tourist Destination Image, International Journal of Tourism Research, 1(1), 1-15.
Kivela, J., & Crotts, J. C. (2006). Tourism and gastronomy: Gastronomy’s influence on how tourists experience a destination. Journal of Hospitality and Tourism Research. 30(3), 354-377.
Minh Anh (2008). Văn hóa ẩm thực người Việt Nam. Doanh nhân 360. Ngày đăng tải: 02/06/2008. Ngày truy cập: 15/03/2013. <http://doanhnhan360.com/Desktop.aspx/Cuoc-song-360/An-uong-360/Van_hoa_am_thuc_nguoi_Viet_Nam/?SearchTerms=v%C4%83n+h%C3%B3a+%E1%BA%A9m+th%E1%BB%B1c+ng%C6%B0%E1%BB%9Di+vi%E1%BB%87t>.
Nguyễn Hương (2012). Ẩm thực Việt có giúp xây dựng thương hiệu du lịch Việt Nam. Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch. Ngày đăng tải: 11/12/2012. Ngày truy cập: 15/03/2013. <http://www.cinet.gov.vn/ArticleDetail.aspx?articleid=69561&sitepageid=62>.
Okumus, B., Okumus, F., & McKercher, B. (2007). Incorporating local and international cuisines in the marketing of tourism destinations: The cases of Hong Kong and Turkey. Tourism Management. 28(1), 253-261.
Phương Mai (2013). Văn hóa ẩm thực Việt Nam đối với ngành du lịch. Tin học kinh tế Sài Gòn. Ngày đăng tải: 10/01/2013. Ngày truy cập: 18/03/2013. <http://tinhockinhtesaigon.edu.vn/van-hoa-am-thuc-phan-1-c19n160.html>.
Quan, S., & Wang, N. (2004). Towards a structural model of tourist experience: An illustration from food experiences in tourism. Tourism Management. 25(3), 297-305.
Scarpato, R. (2002). Gastronomy as a tourist product: The perspective of gastronomy studies. In A. M. Hjalager, & G. Richards (Eds.). Tourism and gastronomy. pp. 51-70.
Tellstrom, R., Gustafsson, I., & Mossberg, L. (2006). Consuming heritage: The use of local food culture in branding. Place Branding. 2(2), 130-143.
Thất Sơn (2012). 15 món ngon Việt được đề cử kỷ lục Châu Á. Báo Vnexpress. Ngày đăng tải: 25/06/2012. Ngày truy cập: 15/03/2013. <http://giadinh.vnexpress.net/tin-tuc/am-thuc/15-mon-ngon-viet-duoc-de-cu-ky-luc-chau-a-2307392.html>.
Thoa Nguyễn (2012). Du lịch hút khách nhờ ẩm thực và trải nghiệm văn hoá. Thời báo kinh tế Sài Gòn online. Ngày đăng tải: 12/01/2012. Ngày truy cập: 7/5/2013. <http://www.thesaigontimes.vn/Home/kinhdoanh/thuongmai/69691/>.
Thu Trang (2012). 10 món ăn Việt ngon rẻ trong mắt du khách nước ngoài. Zing news. Ngày đăng tải: 05/03/2012. Ngày truy cập: 06/05/2013. <http://news.zing.vn/an-ngon/10-mon-an-viet-ngon-re-trong-mat-du-khach-nuoc-ngoai/a238261.html>.
Tổng cục thống kê (2009). Kết quả điều tra chi tiêu của khách du lịch năm 2009, ngày truy cập 09/01/2013 <http://www.gso.gov.vn/default.aspx?tabid=512&idmid=5&ItemID=1081>