Phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến ý định tiêu dùng nhãn hàng riêng tại các siêu thị bán lẻ trên địa bàn thành phố Cần Thơ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Akbay, C. and Jones, E., 2005. Food consumption behavior of socioeconomic groups for private labels and national brands. Food Quality and Preference. 16(7): 621-631.
Baltas, G. and Argouslidis, P.C., 2007. Consumer characteristics and demand for store brands. International Journel of Retail and Distribution Management. 35(5): 328-341.
Chin, H., Hung, L. and Palmer, A., 2014. How active are retailers in Asia Pacific?, accessed on 10 October 2014. Available from: http://www.stproperty.sg/articles-property/generate-pdf/how-active-are-retailers-in-asia-pacific/12.
Conroy, P., 2010. Brand loyalty and the impact of private label products, accessed on 05 September 2014. Available from: http://www.deloitte.com/us/brandloyalty.
Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J. and Anderson, R.E., 2010. Multivariate Data Analysis: A Global Perspective, Seventh Edition. Pearson Prentice Hall. New Jersey, 739 pages.
Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc, 2008. Thống kê ứng dụng trong kinh tế - xã hội. Nhà xuất bản Thống kê. Hà Nội, 520 trang.
Hồng Sơn, 2014. AEON Việt Nam khai trương AEON Mall Tân Phú Celadon, ngày truy cập 10/10/2014. Địa chỉ : http://baodautu.vn/aeon-viet-nam-khai-truong-aeon-mall-tan-phu-celadon.html.
Huang, M. and Voges, K.E., 2011. The propensity of purchase private brands by Chinese consumers. International Review of Business Research Papers. 7(2): 1-10.
Jaafar, S.N., Lalp, P.E. and Naba, M.M., 2012. Consumers' perceptions, attitudes and purchase intention towards private label food products in Malaysia. Asian Journal of Business and Management Sciences. 2(8): 73-90.
Madahi, A. and Sukati, I., 2012. The effect of external factors on purchase intention amongst young generation in Malaysia. International Business Research. 5(8): 153-159.
Prasanth, M.K. and Balan, J., 2013. The consumption pattern of private labels in Kerala. International Journal of Marketing, Financial Service and Management Research. 2(2): 190-198.
Richardson, P.S., Jain, A.K. and Dick, A., 1996. Household Store Brand Proneness: A Framework. Journal of Retailing. 72(2): 159-185.
Tih, S. and Lee, K.H., 2013. Perceptions and predictors of consumers’ purchase intentions for store brands: evidence from Malaysia. Asian Journal of Business and Accounting. 6(2): 105-136.
Vụ Thống kê Dân số và Lao động - Tổng cục Thống kê, 2014. Điều tra biến động dân số và kế hoạch hóa gia đình thời điểm 01/04/2013: Các kết quả chủ yếu. Trung tâm Tư liệu và Dịch vụ Thống kê – Tổng cục Thống kê. Hà Nội, 346 trang.
Wang, X. and Yang, Z., 2010. The effect of brand credibility on consumers' brand purchase intention in emerging economies: The moderating role of brand awareness and brand image. Journal of Global Marketing. 23(3): 177-188.
Wu, P.C., Yeh, G.Y.Y. and Hsiao, C.R., 2011. The effect of store image and service quality on brand image and purchase intention for private label brands. Australasian Marketing Journal. 19(1): 30-39.
Yap, M.C., Tong, D.Y.K. and Lai, K.P., 2011. Consumers’ perceptions toward international supermarket private brand products. International Journal of Social Sciences and Humanity Studies. 3(1): 271-280.