Nguyễn Duy Sang *

* Tác giả liên hệ (ndsang@ctu.edu.vn)

Abstract

Nowadays, the society has continuously changed and developed along with the powerful development of information technology, and lecturers are required not to stop learning and innovating in order to positively catch up with to the new situations. The exploitation and use towards educational resources in teaching and conducting scientific research of the lecturers have still been limited and have not reached the effectiveness as expected. In this article, the author is not only introduce the educational resources but also orients the lecturers to exploit those resources effectively for improving the quality of teaching and researching in higher education. 
Keywords: Information technology, exploitation, educational resources, teaching, scientific research

Tóm tắt

Xã hội không ngừng phát triển cùng với sự bùng nổ của công nghệ thông tin, người giảng viên (GV) ngày nay cần không ngừng học tập và đổi mới để chủ động thích nghi với sự biến đổi của thời đại. Việc khai thác và sử dụng các tài nguyên giáo dục trong dạy học và nghiên cứu khoa học của GV vẫn còn hạn chế và chưa đạt hiệu quả như mong đợi. ở bài báo này, tác giả không đơn thuần giới thiệu các tài nguyên giáo dục mà còn định hướng cho GV khai thác nguồn tài nguyên này nhằm nâng cao hiệu quả giảng dạy và nghiên cứu khoa học.
Từ khóa: Công nghệ thông tin, khai thác, tài nguyên giáo dục, dạy học, nghiên cứu khoa học

Article Details

Tài liệu tham khảo

Jesse Russell, Ronald Cohn, 2012. Snagit. Book on Demand Publishing.

Michael Busby, 2004. Learn Google. Wordware Publishing, Inc.

Sight2k Group, 2010. iGiveTest v2 Documentation. http://www.igivetest.com/documentation/guides/igivetest-v2-guide.pdf assessed on 26/05/2012.

Thomas De Praetere, Christine Lobelle, 2010. The Dokeos E-Learning Project Management Guide. http://www.dokeos.com/doc/DokeosElearningProjectManagementGuide.pdf assessed on 10/12/2012.

Thomson Reuters, 2012. End Note X6, The Most Powerful Tool For Managing Your Research. http://community.thomsonreuters.com assessed on 20/04/2013.

Tony Buzan, Barry Buzan, 2006. The Mind Map Book. BBC Active Publishing.

Wiwit Siswoutomo, 2007. Hacking the Flash!. Elex Media Komputindo Publishing.