Các nhân tố nội tại ảnh hưởng đến năng lực cạnh tranh của các doanh nghiệp kinh tế tư nhân tại Thành phố Cần Thơ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Buckley, P.J., Pass, C.L. & Prescott, K., 1988. Measures of International Competitiveness: A Critical Survey. Journal of Marketing Management, 4, No 2, 175-200.
Celuch KG, Kasouf CJ & Peruvemba V, 2002. The effects of perceived market and learning orientation on assessed organizational capabilities. Industrial Marketing Management 31:545-54;
Eisenhardt KM & Martin JA, 2000. Dynamic capabilities: what are they? Strategic Management Journal 21:1105-21.
Grant RM, 1991. A resource based theory of competitive advantage: implications for strategy formulation. California Management Review, 33(3): 114-35l.
Hồ Trung Thành, 2012. Nghiên cứu tiêu chí và mô hình đánh giá năng lực cạnh tranh động cho các DN Ngành Công Thương. Đề tài NCKH cấp Bộ, mã số: 63.11.RD/HĐ-KHCN.
Hult GTM, Hurley RF & Knight GA, 2004. Innovativeness: Its antecedents and impact on business performance. Industrial Marketing Management 33:429-38.
Huỳnh Thị Thúy Hoa, 2009. Nghiên cứu mô hình năng lực cạnh tranh động của công ty TNHH Siemens Việt Nam. Luận văn thạc sỹ kinh tế.
Nguyễn Đình Thọ, 2009. Một số yếu tố tạo thành năng lực động DN và giải pháp nuôi dưỡng. Hội thảo “Năng lực cạnh tranh động của DN” – TP.HCM, 18/04/2009.
Nguyen Thi Mai Trang, Barrett NJ & Nguyen Dinh Tho, 2004. Cultural sensitivity, information exchange, and relationship quality. Journal of Customer Behaviour 3(3):281-303
Teece DJ, Pisano G & Shuen A, 1997. Dynamic capabilities and strategic management. Strategic Management Journal 18(7):509-33, trang 516.
Wernerfelt B, 1984. A resource-based view of the firm. Strategic Management Journal5:171-80.
Yeniyurt S, S. Tamer Cavusgil & G Tomas M Hult, 2005. A global market advantage framework: the role of global market knowledge competencies. International Business Review, 14:1-19.