NĂNG LỰC TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN SƯ PHẠM TIẾNG ANH ĐƯỢC ĐÀO TẠO THEO CHƯƠNG TRÌNH 120 TÍN CHỈ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Alderson, J.C.,Figueraa, N., Kuiiper, H, Nold, G. Takala, S., Tardieu, C., 2006. Analysing tests of reading and listening in relation to the CEFR: The experience of the Dutch project. Language Asessment Quarterly 3 (1), 3-30
Bachman, L.F., 1990. Fundamental considerations in language testing. Oxford: OUP.
Barenfanger, O. & Tschirner, 2008. Language educational policy and language learning quality management: the Common European Framework of Reference. Foreign Language Annals, 41(1), 81-101.
Canale, M. & Swain, M., 1980. Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing. Applied Linguistics, 1, 1-47.
Canale, M., 1983. On some dimensions of language proficiency. In J.W. Oller (ed.). Issues in Language Testing Research. Rowley, MA: Newbury House.
Cambridge IELTS 4, 2005. Cambridge: Cambridge University Press.
Council of Europe, 2001. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, and assessment. Cambridge: CUP.
Diệp Ngọc Dũng, 2010. Một số tồn tại trong quá trình chuyển đổi sang học chế tín chỉ. Kỷ yếu Hội nghị tổng kết, đánh giá công tác đào tạo tín chỉ, Trường ĐHCT, tháng 4/2010, tr. 23-26.
Figueras, N. & Noijons, J. 2009. Linking to the CEFR levels: Research perspectives. ELTA
Figueras, N., và các công sự (2005). Relating exminations to the common European framework: A manual. Language Testing, 22 (3), 261- 279
Glover, P., 2011. Using CEFR level descriptors to raise university students’ awareness of their speaking skills. Language Awareness, 20(2), 121-133.
Hội đồng châu Âu, http://www.coe.int/t/dg4 /linguistic/dnr_EN.asp?#P22_1637
Kaftandjeiva, F. 2009. Basket procedure: the bread basket or the basket case of standard setting methods in N. Figueras và J. Noijon (eds). Linking to the CEFR levels: Research perspectives. Arhemn: Cito, EALTA.
Kỷ yếu Hội nghị tổng kết, đánh giá công tác đào tạo tín chỉ, Trường ĐHCT, tháng 4/2010, tr. 50-59.
Lâm Quang Thiệp, 2007. Về học chế tín chỉ và việc áp dụng ở Việt Nam. Truy cập: http://thongtinphapluatdansu.wordpress.com/2007/12/29/5264/ ngày 24.03.12
Little, D., 2006. The Common European Framework of Reference for Languages: content, purpose, origin, reception, and impact. Language Teaching, 39(3), 167-190.
North, B. & Schneider, G., 1998. Scaling descriptors for language proficiency scales. Language Testing, 15(2), 217-262.
Nguyễn Kim Dung, 2005. Đào tạo theo hệ thống tín chỉ: Kinh nghiệm thế giới và thực tế ở Việt Nam. Truy cập: http://www.ier.edu.vn/ content /view/110/161/ ngày 24.03.2012
North, B., 2000. Linking language assessment: an example in a low-stakes context. System, 28, 555-577.
Stern, H.H., 1983. Fundamental concepts of language teaching. Oxford: Oxford University Press
Taylor, L., 2004. IELTS, Cambridge ESOL examinations and the Common European Framework', Research Notes, 18, 2-3.
Trần Thanh Ái, 2010. Đào tạo theo hệ thống tín chỉ. Kỷ yếu Hội nghị tổng kết, đánh giá công tác đào tạo tín chỉ, Trường ĐHCT, tháng 4/2010, tr. 73-83.
Vũ Thị Phương Anh, 2006. Khung trình độ chung châu Âu (Common European Framework) và việc nâng cao hiệu quả đào tạo tiếng Anh tại ĐHQG-HCM. Tạp chí Phát triển KH-CN, 9(10), 31-47.
http://www.ielts.org/researchers/analysis_of_test_data/test_performance_2008.aspx