Khảo sát tư duy lập trình tính toán của sinh viên trong mô hình giáo dục STEM: Nghiên cứu tại Trường Đại học Cần Thơ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Bùi Anh Tuấn và Trương Quốc Tuấn, 2017. Tiếp cận mô hình giáo dục STEM trong dạy Toán ở bậc đại học: trường hợp bài toán Chậu cá. Kỷ yếu Hội nghị quốc tế “Giáo dục STEM cho phát triển đồng bằng sông Cửu Long”. 02/11/2017. Trường Đại học Cần Thơ. Thành phố cần thơ, 91-92.
Đỗ Văn Tuấn, 2014. Những điều cần biết vềgiáo dục STEM. Tạp chí Tin học và Nhà trường. 182. 4-7.
Bean, N.H., Weese, J., Feldhausen, R., and Bell, R.S., 2015. Starting from scratch: Developing a pre-service teacher training program in computational thinking. 2015 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE).1-8.
MIT Media Lab (n.d). About Scratch, accessed on30/03/2018. Available from: https://scratch.mit.edu/about
Papert, Seymour, 1980. Mindstorms: Children, computers, and powerful ideas. New York: Basic
Reeve, E. M., 2015. Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) education is here to stay. Utah State University. Utah, 98 pages.
Romeo, M., and Vallerand, V., 2016. Co-Creative Activities for 21st Century Kids. Accessed on 18 September 2018. Available from: https://www.slideshare.net/margarida.romero/romero-vallerand-2016-cocreative-activities-for-the-21st-century-kidsr02
Schwab, K., 2016. The Fourth Industrial Revolution: What it means, how to respond. Accessed on 18 September 2018. Available from:https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond/
Tsupros, N., Kohler, R., and Hallinen, J., 2009. STEM education: A project to identify the missing components. Intermediate Unit. 1: 11-17
Tuan, B.A., Pho, K.H., Huy, L.M., and Wong, W.K., 2019. STEMTech model inASEAN universities: An empirical research atCan Tho University. Journal of Management Information and Decision Sciences (JMIDS).22(2): 107-127.
Wing, Jeannette M, 2006. Computational thinking. Communications of the ACM, 49(3), 33-35.