Huỳnh Minh Hiền * Trịnh Quốc Lập

* Tác giả liên hệ (hmhien@ctu.edu.vn)

Abstract

The contribution of online peer feedback in EFL writing classes to learners? motivation in learning to write and their writing ability has been empirically researched and reported in bodies of literature. In this paper, we present the results of our study on the imapct of using online peer feedback on learners? motivation in learning to write in English and their writing ability. The study explores the correlation between learners? motivation and their writing ability. Results showed a significant difference in learners? motivation in learning to write and their writing ability between the experimental and control groups. Students in the experimental condition gained more to those in the control condition in motivation and writing ability.
Keywords: motivation in learning to write, writing performance

Tóm tắt

Nhiều nghiên cứu về tác động của việc đánh giá trực tuyến theo đôi trong những lớp học viết tiếng Anh đã được thực hiện ở nhiều bối cảnh giáo dục khác nhau và đã đưa đến nhiều kết quả đối nghịch cũng như tương đồng. Bài viết này trình bày kết quả một nghiên cứu thực nghiệm được thực hiện tại Đại học Cần Thơ. Nghiên cứu nhằm kiểm chứng (1) tác động của việc đánh giá trực tuyến theo đôi đến việc phát triển động cơ học môn viết và khả năng viết tiếng Anh của sinh viên và (2) sự tương tác giữa động cơ học môn viết và khả năng viết của sinh viên. Nghiên cứu được thiết kế theo hai nhóm: đối chứng và thực nghiệm. Kết quả nghiên cứu cho thấy có sự khác biệt đáng kể về động cơ học môn viết và khả năng viết của sinh viên giữa hai nhóm, sinh viên ở nhóm thực nghiệm có chí số trung bình về động cơ học viết và khả năng viết cao hơn so với những sinh viên thuộc nhóm kiểm chứng.
Từ khóa: Đánh giá trực tuyến theo đôi, động cơ học viết, khả năng viết

Article Details

Tài liệu tham khảo

Abdullah M. H. (2003). The Impact of Electronic Communication on Writing. The Clearinghouse on Reading, English, and Communication Digest#188. Retrieved August 22, 2006, from www.indiana.edu/reading/ieo/digests/d188.html

Belisle, R. (1996). E-mail Activities in the ESL Writing Class. The Internet TESL Journal Vol. II, No. 12. Retrieved May 26, 2005, from http://iteslj.org/Articles/Belisle-Email.html

Berg I. V. D., Admiraal W., and Pilot A. (2003). Peer Assessment in University Teaching. An Exploration of Useful Designs. The European Conferenceon Educational Research, University of Hamburg. Retrieved August 22, 2006, from www.leeds.ac.uk/educol/documents/00003178.htm

Cho K. and Schunn C. D. (2005). Scaffolded Writing and Rewriting in the Discipline: A Web-based Reciprocal Peer Review System. Article in press, computers and education. Retrieved August 22, 2006, from http://elsevier.com/locate.compedu

Coit C. (2004). Peer Assessment in an Online Writing Course. Proceedings of the IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT’04). Retrieved August 22, 2006, from www.csdl2.computer.org/comp/proceedings/icalt/2004/2181/00/21810902.pdf

Langan, A. M. and Wheater, C. P. (2003). Some Insights into Peer Assessment. Learning and teaching in action Vol. 2. Issue 1 Assessment. Retrieved August 22, 2006, from www.ltu.ac.uk/ltia/issue4/langanwheater.shtml

Lee, K. W. (2000). English Teachers' Barriers to the Use of Computer-Assisted Language Learning. The Internet TESL Journal Vol. VII, No. 3. Retrieved May 28, 2005, from http://iteslj.org/Articles/Lee-CALLbarriers.html

Nguyên, M.H. & Trinh, Q.L. (2007). Baseline Study on Reasons for Learners’ Poor Writing in English. School of Education: Can Tho University.

Trahasch S. (2004). From Peer Assessment towards Collaborative Learning. 34th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. Retrieved August 22, 2006, from http://fie.engrng.pitt.edu/fie2004/papers/1256.pdf