Áp dụng phương pháp tình huống thực tế vào giảng dạy học phần Khoa học điều tra hình sự và Giám định pháp y trong đào tạo luật tại trường đại học Cần Thơ
Abstract
Criminal Investigative Science, Forensic Medicine and autopsy examination module applies teaching methods and practical case studies to module training, which is necessary for learners, bringing real-life situations into analysis and evaluation. The assessment will help learners gain a deeper understanding of the foundational knowledge and be able to apply the knowledge they have learned into practice. In addition, the teaching method of applying real-life situations not only inspires learners but also makes the lesson lively and attractive. From there, creating a combination of theory and practice in teaching will help learners easily access and apply theory to specific situations in a better way. Contribute to improving the quality of course teaching and meeting course output standards.
Tóm tắt
Học phần Khoa học điều tra hình sự và Giám định pháp y áp dụng phương pháp giảng dạy và nghiên cứu tình huống thực tiễn vào đào tạo học phần là cần thiết đối với người học, việc đưa tình huống thực tế vào phân tích, đánh giá giúp cho người học hiểu sâu hơn về kiến thức nền tảng và có khả năng ứng dụng những kiến thức đã được học vào thực tiễn. Ngoài ra, phương pháp giảng dạy bằng vận dụng tình huống thực tế không chỉ tạo cảm hứng cho người học mà còn làm cho buổi học trở nên sinh động, hấp dẫn; từ đó, tạo nên sự kết hợp giữa lý thuyết với thực tiễn trong giảng dạy, giúp người học dễ dàng tiếp cận và vận dụng lý thuyết vào các tình huống cụ thể một cách tốt hơn; góp phần nâng cao được chất lượng giảng dạy học phần, đáp ứng được tiêu chuẩn đầu ra môn học.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Tài liệu tham khảo
Nguyen, B. B. (2019). Case law and the use of case law in legal training in Vietnam today. Publishing House. Tuphap (in Vietnamese).
Edward, F. C., Johan, M., Soren, O., & Doris, R. B. (2007). Rethinking Engineering Education – The CDIO approach. Springer Science+Business Media. https://dut.udn.vn/Files/admin/files/CDIO/TailieuHoithao/The%20CDIO%20Approach%20-%20Rethinking%20Engineering%20Education.pdf, 186 -190.
Nguyen, H. T., Phung, P. T., & Đong. T. T. B. (2010). Introducing a number of innovative teaching methods to help learners learn proactively and experientially, achieving output standards according to CDIO. CDIO Conference 2010 – Ho Chi Minh City National University (in Vietnamese).
Phan, H. T., Mac, C. G., Nguyen, H. C., Tran, C. H., &Cao, T. T. (2021). Legal terminology of criminal proceedings. Publishing House. Chinhtriquocgiasuthat (in Vietnamese).
Nguyen, K. V. (2015). Design detailed course outlines in credit-based training. Ha Noi National University of Education Journal of Science, 8D, 47-55 (in Vietnamese).
Vo, O. T. K. (2021). Textbook of Vietnamese Criminal Procedure Law. Publishing House Hong Duc (in Vietnamese).
National Assembly. (2020). Law No. 56/2020/QH14 Law amending and supplementing a number of articles of the 2012 Law on Judicial Expertise (in Vietnamese).
Scholz, R. W., & Olaf, T. (2002). Embedded Case Study Methods. Integrating Quantitative and Qualitative Knowledge. Sage Publications. Califonia: Thousand Oaks. https://doi.org/10.4135/9781412984027
Central Executive Committee. (2013). Resolution No. 29-NQ/TW. The 8th Conference of the Executive Committee of the Chinese Party (XI session) on fundamental innovation, safety of education and training (in Vietnamese). https://tulieuvankien.dangcongsan.vn/van-kien-tu-lieu-ve-dang/hoi-nghi-bch-trung-uong/khoa-xi/nghi-quyet-so-29-nqtw-ngay-4112013-hoi-nghi-lan-thu-8-ban-chap-hanh-trung-uong-dang-khoa-xi-ve-doi-moi-can-ban-toan-584.