CÁC YẾU TỐ ẢNH HƯỞNG NĂNG LỰC TIẾNG ANH CỦA SINH VIÊN SƯ PHẠM TIẾNG ANH, TRƯỜNG ĐẠI HỌC CẦN THƠ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Carhill, A. & Carola, S. 2008. Explaining English proficiency among adolescent immigrant students. American Educational Research Journal, 45 (4), 1155-1179.
Chou, Chin-Ting E., 2007. Factors affecting language proficiency of English language learners at language institutes in the United States. Unpublised Doctoral Thesis. Truy cập http://search.proquest.com/docview/ 304740127? accountid=14782.
Nguyễn Kim Dung (2005). Đào tạo theo hệ thống tín chỉ: Kinh nghiệm thế giới và thực tế ở Việt Nam. Truy cập: http://www.ier.edu.vn/content/view/110/161/ ngày 24.03.2012.
Ellis, R., 1986. Understanding Second Language Acquisition. Oxford: OUP.
Ellis, R., 1994. The study of second language acquisition. Oxford: OUP.
Gardner, R.C., 1985. The Social Psychology of Language 4. Social Psychology and
Second Language Learning. London: Edward Arnold.
Gradman, H.L., & Hanania, E., 1991. Language learning background factors and ESL proficiency. The Modern Language Journal, 75 (1), 39-52.
Hedge, T. (2000). Teaching and learning in the language classroom. Oxford: OUP.
Kim, M.H. & Lee, H.H., 2010. Linguistic and nonlinguistic factors determining proficiency of English as a foreign language: a cross-country analysis. Applied Economics 41 (18), 2347-2364.Truy cập tại http://dx.doi.org/10.1080/00036840701857960
Kim, P. J. S., 2007. Factors affecting the success of Korean students in an English language studies program. Unpublished doctoral dissertation. ProQuest Dissertations and Theses.
Kỷ yếu Hội nghị tổng kết, đánh giá công tác đào tạo tín chỉ, Trường Đại học Cần Thơ, tháng 4/2010, tr. 50-59.
Little, D. 2007. Language learner autonomy: Some fundamental considerations revisited. Innovation in language learning and teaching 1(1), 14-29
Larson-Hall, J. , 2010. A guide to doing statistics in second language research using SPSS. NY: Routledge.
Nguyễn Văn Lợi, Chung Thị Thanh Hằng, & Đỗ Xuân Hải. 2013. Năng lực tiếng Anh của sinh viên Sư phạm tiếng Anh được đào tạo theo chương trình 120 tín chỉ. Tạp Chí Khoa học, số 26. Tr. 1-8. NXB Đại học Cần Thơ.
Poon, A.Y. K., 2009. A review of research in English education in Hong Kong in the past 25 years: Reflections and the way forward. Educational Research Journal 24(1), 8-40.
Ross, S. J., 2005. The impact of assessment method on foreign language proficiency growth. Applied Linguistics 26(3), 317-342.
Trần Thanh Ái, 2010. Đào tạo theo hệ thống tín chỉ. Kỷ yếu Hội nghị tổng kết, đánh giá công tác đào tạo tín chỉ, Trường Đại học Cần Thơ, tháng 4/2010, tr. 73-83. Đại học Cần Thơ.
Trần Thanh Ái, 2013. Các vấn đề về thiết kế chương trình theo học chế tín chỉ và chất lượng đào tạo. Kỷ yếu Hội nghị Tổng kết 5 năm thực hiện công tác đào tạo theo tín chỉ từ năm 2007 đến năm 20012, Trường Đại học Cần Thơ, tháng 4/2013, tr.1-10.