The necessity of the information studies’ curriculum in Can Tho university in comparison with the employers’ needs
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Bộ môn quản trị Thông tin – Thư viện, Chuẩn đầu ra của ngành Thông tin học, Khoa Khoa học Xã hội & Nhân văn, truy cập: 4/2015. Địa chỉ: http://sss.ctu.edu.vn/tttv/?mid/05/40
Dennis Ocholla, Theo Bothma (2007), Trends, challenges and opportunities for LIS education and training in Eastern and Southern Africa, New Library World, 108 (1/2): 55 – 78.
Giản Tư Trung, 2013. Bài học thành công: Trình độ không bằng thái độ, truy cập: 2/2016. Địa chỉ: http://careerbuilder.vn/
Lê Đức Ngọc, 2006. Giáo dục và Đào tạo Việt Nam: Sự tìm kiếm chất lượng trong quá khứ, hiện tại và cho tương lai. Hội thảo Quốc tế “Giáo dục – Đào tạo: Sự tìm kiếm chất lượng”, Tp.HCM.
Partridge, Helen L., Lee, Julie M., & Munro, Carrie (2010), Becoming “Librarian 2.0”: the skills, knowledge, and attributes required by library and information science professionals in a Web 2.0 world (and beyond). Library Trends, 59(1/2): 315-335.
Partridge, H. and Hallam, G. (2004), The double helix: a personal account of the discovery of the structure of (the information professional’s) DNA, the Australian Library and Information Association 2004 Biennial Conference, Sydney, 21-24, accessed on April 2015. Available from: http://conferences.alia.org.au /alia2004/pdfs/partridge.h. paper.pdf.
Van House, N. and Sutton, S. (1996), The panda syndrome: an ecology of LIS education, Journal of Education for Library and Information Science, 37 (2): 131-147.