An analysis of factors affecting the customers’ repurchase of line transportation in Can Tho city
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Bộ Giao thông Vận tải, 2011. Báo cáo tổng hợp điều chỉnh Chiến lược phát triển GTVT Việt Nam đến năm 2020 và tầm nhìn đến năm 2030.
Chrysochou, P. and Vassilev, B., 2010. Do Organic Labels Drive Repeat Purchase Loyalty? Investigating Reasons of Growth of the Danish Organic Food Market, Aarhus University.
Chrysochou, P., Krystallis. A. and Giraud, G., 2012. Quality assurance labels as drivers of customer loyalty in the case of traditional food products. Food Quality and Preference, 25(2): 156-62.
Corsi, A.M., Rungie, C. and Casini, L., 2011. Is the polarization index a valid measure of loyalty for evaluating changes over time? Journal of Product & Brand Management, 20(2): 111-20.
Hair, J.F., Anderson, R.E., Babin, B.J. and Black, W.C., (eds.), 2010. Multivariate Data Analysis. New Jersey: Prentice Hall
Hair, J.F., Black, W.C., Babin, B.J., Anderson, R.E. and Tatham, R.L., 2006. Multivariate Data Analysis. New Jersey: Prentice Hall
Harrison, P. & Shaw, R., 2004. Custommer satisfaction and post purchase intentions: exploratory study of museum visitor. International Journal of Arts Management, 6 (2): 23.
Hawkins, D.I., Best R.J. and Coney K.A., (eds.), 1998. Consumer Behaviour, Building Marketing Strategy. Irwin: McGraw-Hill.
Hellier, P.K., Geursen, G.M., Carr, R.A., and Rickard, J.A., 2003. Customer repurchase intention: A general structural equation model. Deakin Research Online.European Journal of Marketing, 37(11):1762-1800.
Hồ Huy Tựu & Trần Thị Ái Cẩm, 2012. Ý định quay lại và truyền miệng tích cực của du khách quốc tế đối với Nha Trang. Tạp chí Phát triển kinh tế, 262: 55-62.
Jarvis, W., Rungie, C. and Lockshin, L., 2007. The polarisation method for merging data files and analysing loyalty to product attributes, prices and brands in revealed preference. International Journal of Market Research, 49(4): 489-513.
Jones, T.O. and Saccer, W.E., 1995. Why sactified customer defect. Havard Bussiness Review, 73: 88-99.
Kim, H.W. and Gupta, M., 2009. A comparison of purchase decision calculus between potential and repeat customers of an online store. Decision Support Systems, 47: 477–487.
Kotler, P., 1978. Atmospherics as a marketing tool. Journal of Retailing, 49: 48-64.
Kotler, P., Bowen, J. and Maken, J., 2003. Marketing for hospitality and tourism. New Jersey: Prentice-Hall.
Kumar, V., Ghosh, A., and Telliset, G., 1992. A Decomposition of Repeat Buying: Manufactured in the Netherlands Marketing Letters, 3(4): 407-417.
Kumar, V., Ghost, A., Tellis. G.J., 1992. A Decomposition of Repeat Buying.Marketing Letters, 3(4): 407-417.
Nguyễn Công Tiến, 2011. Những đặc trưng du lịch thu hút du khách quốc tế đến tham quan Đà Nẵng. Tạp chí Phát triển kinh tế xã hội Đà Nẵng, 15: 15-20.
Nguyễn Đình Thọ và Nguyễn Thị Mai Trang, 2008. Nghiên cứu khoa học Marketing - Ứng dụng mô hình cấu trúc tuyến tính SEM. Thành phố Hồ Chí Minh: Nhà xuất bản Đại học Quốc gia TP.HCM.
Nguyễn Thu Thủy, 2010. Tác động của cung ứng du lịch đến quyết định quay lại Nha Trang của du khách nội địa. Tạp chí Khoa học và Công nghệ Đại học Đà Nẵng, 5(40): 253-262.
Pantouvakis, A., and Lymperopoulos, K., 2008. Customer satisfaction and loyalty in the eyes of new and repeat customers Evidence from the transport sector. Managing Service Quality, 18: 623-643.
Paul, M., Hennig-Thurau, T., Gremler, D., Gwinner, K., and Wiertz, C., 2009. Toward a theory of repeat purchase drivers for consumer services. Journal of the Academy of Marketing Science, 37:215-237.
Reichheld F.F., 1996. The Loyalty Effect. Harvard Business School Press.
Steenkamp J.B., and Van Trijp H.C.M., 1991. The use of LISREL in validating marketing constructs. International Journal of reseach in Marketing, 8(40): 283-99.
Stewart, T., 1997. Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations. New York: Nicholas Brealey Publishing
Yeoh, E., and Chan, J.K.L., 2011. Malaysian Low Cost Airlines: Key Influencing Factors on Customers' Repeat Purchase Intention.World Applied Sciences Journal. 12: 35-43.
Zeithaml, V., Berry, L, and Parasuraman, A., 1996. The Behavioral Consequences of Service Quality, Journal of Marketing, 60(2): 31-46.