NGHIÊN CỨU CÁC NHÂN TỐ ẢNH HƯỞNG ĐẾN ĐỘNG LỰC LÀM VIỆC CỦA NHÂN VIÊN TRỰC TIẾP SẢN XUẤT Ở TỔNG CÔNG TY LẮP MÁY VIỆT NAM (LILAMA)
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Adams, J.S. (1963) “Towards An Understanding of Inequality.” Journal of Abnormal and Normal Social Psychology.(67), pp. 422-436.
Artz,B.(2008),”Job Satisfaction Review of Labour”,Economics & Industrial Relations,22 (2).
Bob Nelson, Blanchard Training & Development (1991), Unpublished Doctoral Dissertation, University of North Carolina, USA.
Charles W.L. Hill and Gareth R. Jones (2008), Strategic Management an Integrated Approach by, Houghton Mifflin Company, USA.
Chew, Janet Cheng Lian (2004), The influence of human resource, Murdoch University, USA.
Clayton Alderfer (1972), Học thuyết E.R.G (Existance, Relatedness, Growth), New York.
Dubrin (1995), Learship, Research findings, practise,skill,Boston, MA, Houghton Mifflan.
Edwin locke(1996, page 117-124), Applied & Preventive Psychology, Cambridge University Press. Printed in the USA
Farhaan Arman (2009), Employees motivation at Areco India manufacturing private Limited,The M.B.A Degree Course of Bangalore University, June, 38.
Hackman, J. R & Oldham, G. R. (1974), The Job Diagnosis Survey, AnInstrument for the Diagnosis of Jobs and the Evaluation of Job Redesign Project, Technical Report No. 4, Department of Administrative Sciences,Yale University, USA.
Hackman, J.R. & Oldham, G. R. (1976, page 16,250-279), Motivation through the design of work, test of a theory. Organizational Behavior and Human Performance, New York.
Hackman, J.R. & Oldham, G. R. (1980, page 77), Work redesign, Mass, Addison- Wesley.
Hair, J.F. Jr. , Anderson, R.E., Tatham, R.L., & Black, W.C. (1998), Multivariate Data Analysis, (5thEdition),Upper Saddle River, NJ, Prentice Hall.
Herzberg, Frederick (1959), “The Motivation to Work”, Harvard Business Review Classics, New York.
Jex, S.M.&Britt, T.W. (2008), “Organizationa Psychology Research", Canadian Journal of Behavioural Science41. (4) page 213-226.
Kovach, K.A. (1995), “Employee motivation: addressing a crucial factor in your organization’s performance”, Employment Relations Today 22 (2), page 93-107.
Kwame R. Charles, Lincoln H. Marshall, (1992) "Motivational Preferences of Caribbean Hotel Workers: An Exploratory Study", International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 4 Iss: 3.
Maslow, A.H. (1943), “A theory of human motivation”, Psychological Review, 50, 370- 396.
McClelland, D. C. (1985), Human motivation, Cambridge University Press, USA.
Nguyễn Đình Thọ – Nguyễn Thị Mai Trang (2007), Nghiên cứu khoa học Maketing - Ứng dụng mô hình cấu trúc tuyến tính SEM trong quản trị kinh doanh, nhà xuất bản Đại học Quốc Gia, Tp.HCM.
Nguyễn Ngọc Lan Vy (2010), Nghiên cứu các yếu tố ảnh hưởng đến mức độ động viên nhân viên trong công việc tại các doanh nghiệp trên địa bàn Thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn thạc sĩ kinh tế, Trường Đại học Kinh tếTp.HCM, Tp.HCM.
Nguyễn Vân Điềm, Nguyễn Ngọc Quân (2007), Giáo trình Quản trị nguồn nhân lực, NXB. Đại học Kinh Tế Quốc Dân Hà Nội.
P. M. Bentler, C. Chou (1987, 16; 78-117.)Sociological Methods and Research (Sample Size, SEM), USA.
Porter and Lawler (Porter, III 1968) further expanded Vroom's expectancy theory,Harvard Business Review Classics, New York.
Silverthorne, C. (1992),Work motivation in the United States, Russia
Simons and Enz (Cornell, 1995), employee motivation, United States of America
Stephen Overell (2009), The Meaning of Work, The Work Foundation, London.
Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (1996). Using multivariate statistics(3rd ed.), New York.
Trần Kim Dung và Nguyễn Ngọc Lan Vy (2011), “Thang đo động viên nhân viên”, Tạp chí Phát triển Kinh tếsố: 244 năm: 2/2011.
Vroom V H (1964), Work and motivation,New York, Wiley, USA.
Wanda Roos (2005), The relationship between motivation and satisfaction of employees with corporate culture, University of South Africa, USA.
Wong, S., Siu, V., & Tsang, N., (1999), “The impact of demographic actorson Hong Kong hotel employees’ choice of job-related motivators”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 11 (5), page 230-241.