Những nhân tố ảnh hưởng đến chất lượng dịch vụ nhà hàng: Nghiên cứu trường hợp quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ
Abstract
Tóm tắt
Article Details
Tài liệu tham khảo
Albayrak A., 2014. Service Quality Assesment of an Airport Restaurants Using Important Performance Analyze. Journal of Business Research. 6 (3): 157-178.
Chen Y., Zhang H. and Qiu L., 2012. A Review on Tourist Satisfaction of Tourism Destinations. Proceedings of 2nd International Conference on Logistics, Informatics and Service Science.
Đinh Công Thành, Phạm Lê Hồng Nhung, Võ Hồng Phượng và Mai Thị Triết, 2012. Giải pháp nâng cao chất lượng dịch vụ du lịch Phú Quốc. Kỷ yếu khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 195-202.
Gagic S., Tesanovic D. and Jovicic A., 2013. The Vital Components of Restaurant Quality that Affect Guest Satisfaction. Turizam. 17 (4): 166-176.
Kanta K.N.M. and Srivalli P., 2014. A Study on Service Quality in Indian Restaurants with Decision and Experiential-Oriented Perspectives. International Journal of Research and Development. 3 (1): 16-24.
Mai Ngọc Khương và Trần Uyên Trân, 2015. Factors Affecting Guest Perceived Service Quality, Product Quality, and Satisfaction-A Study of Luxury Restaurants in Ho Chi Minh City, Vietnam. Journal of Advanced Management Science. 3 (4): 284-291.
Malik S.A., Jaswal L.H., Malik S.A. and Awan T.M., 2013. Measuring Service Quality Perceptions of the Customers of Restaurants in Pakistan. International for Quality Research. 7 (2): 187-200.
Markovic S., Komsic J. and Stifanic M., 2014. Measuring Service Quality in City Restaurant Settings Using DINESERV Scale. Recent Advandces in Business Management and Marketing. 6 (3): 176-181.
Markovic S., Raspor S. and Segaric K., 2010. Does Restaurant Performance Meet Customers’ Expectation? An Assesment of Restaurant Service Quality Using a Modified DINSERV Approach. Tourism and Hospitality Management. 16 (2): 181-195.
Nguyễn Bích Đào và Nguyễn Hiếu Tín, 2015. The Influence of Service Quality on Customer Satisfaction and Loyalty at Restaurant in Ho Chi Minh City-Vietnam. The International Conference on Finance and Economics. June 4th-6th. 1-22.
Nguyễn Đình Thọ và Nguyễn Thị Mai Trang, 2011. Nghiên cứu khoa học Marketing-Ứng dụng mô hình cấu trúc tuyến tính SEM. Ấn bản lần 2. Nhà xuất bản Lao động. Bình Dương. 487 trang.
Nguyễn Văn Đính và Trần Thị Minh Hòa, 2004. Giáo trình Kinh tế du lịch. Nhà xuất bản Lao động - Xã hội. 411 trang.
Nguyễn Thị Mai Trang và Trần Xuân Thu Hương, 2010. Chất lượng dịch vụ thư viện so sánh giữa hai mô hình: Chất lượng kỹ thuật/chức năng và SERVQUAL. Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ. 13 (Q1): 62-72.
Parasuraman A., Zeithaml V. and Berry L., 1988. SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing. 64 (1): 12-40.
Phan Chí Anh, Nguyễn Thu Hà và Nguyễn Huệ Minh, 2013. Nghiên cứu các mô hình đánh giá chất lượng dịch vụ. Tạp chí Khoa học ĐHQGHN, Kinh tế và Kinh doanh. 29 (1): 11-22.
Puja K. and Yukti A., 2011. Relationship between Service Quality and Brand Loyalty in Restaurants: A Cross Culture Study. International Journal of Engineering and Management Sciences. 2 (4): 205-215.
Qingqing T., Oriade A. and Fallon P., 2014. Service Quality and Customer Satisfaction in Chinese Fast Food Sector: A Proposal for CFFRSERV. Advances in Hospitality and Tourism Research. 2 (1): 30-53.
Rahman A., Kalam A., Rahman M. and Abdullah, 2012. The Influence of Service Quality and Price on Customer Satisfaction: An Empirical Study on Restaurant Services in Khulna Division. Research Journal of Finance and Accounting. 3 (4): 8-16.
Sabir R.I., Irfan M., Akhtar N., Pervez M.A. and Rehman A.U., 2014. Customer Satisfaction in the Restaurant Industry; Examining the Model in Local Industry Perspective. Journal of Asian Business Strategy. 4 (1): 18-31.
Sabir R.I, Ghafoor O., Hafeez I., Akhtar N. and Rehman A.U., 2014. Factors Affecting Customers Satisfaction in Restaurants Industry in Pakistan. International Review of Management and Business Research. 3 (2): 869-876.
Shaikh U.A.A. and Khan N.U.R., 2011. Impact of Service Quality on Customer Satisfaction: Evidences from the Restaurant Industry in Pakistan. Management & Marketing. IX (2): 343-355.
Trần Thị Mai (Chủ biên), Vũ Hoài Phương, La Anh Hương và Nguyễn Khắc Toàn, 2006. Giáo trình Tổng quan du lịch. Nhà xuất bản Lao động Xã hội. Hà Nội. 323 trang.
Tribe J. and Snaith T., 1998. From SERVQUAL to HOLSAT: Holiday Satisfaction in Varadero, Cuba. Tourism Management. 19 (1): 25-34.
Yulisetiarini D., 2014. The Relationship between Service Quality, Customer Satisfaction and Loyalty in Restaurant Business in East Java. International Journal of Business and Management Invention. 3 (5): 1-10.
Wang, L.W., Tran, T.T. and Nguyen, N.T., 2014. Analyzing Factors to Improve Service Quality of Local Specialties Restaurants: A Comparison with Fast Food Restaurant in Southern Vietnam. Asian Economic and Financial Review. 4 (11): 1592-1606.