The role of mathematical representations in word problem solving in primary school
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo, 2018. Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán, ngày truy cập 25/4/2019. Địa chỉ: https://data.moet.gov.vn/index.php/s/m6ztfi7sUIIGQdY#pdfviewer
Vũ Thị Bình, 2016. Bồi dưỡng năng lực biểu diễn toán học và năng lực giao tiếp toán học cho học sinh trong dạy học môn Toán lớp 6, lớp 7. Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục. Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam. Hà Nội.
Đỗ Đình Hoan(Chủ biên), Nguyễn Áng, Đỗ Trung Hiệu và Phạm Thanh Tâm, 2014.Toán 1.Nhà xuất bản Giáo dục.Hà Nội, trang 66.
Jennifer, L.K., 2010. Problem representation and mathematicalproblem solving of students of varying math ability. Doctor thesis. The University ofMiami. Florida.
National Council of Teachers of Mathematics (NCTM), 2014. Principles toActions: Ensuring Mathematical success for all. Reston. Virginia, 139 pages.
Tadao, N., 2007. Development of Mathematical Thinking through Representation: Utilizing Representational Systems. Progress report of the APEC project “Collaborative studies on Innovations for teaching and Learning Mathematics in Different Cultures (II) - Lesson Study focusing on Mathematical Communication”, Specialist Session, December 2007, University of Tsukuba, Japan.
Vui, T., 2010. Using open ended tasks with visual representations in connnecting lesson study with formative assessment, ngày truy cập 20/10/2018. Địa chỉ: http://www.crme.kku.ac.th/APEC/APEC%202010/Paper/Tran%20Vui.pdf.