Effects of laptop brand personality on loyalty of customer in Ca Mau City
Abstract
Tóm tắt
Article Details
References
Aaker,J.L. (1997). Dimensions or brand personality. Journal of Marketing Research, Volume 34, No.3, 347-356.
Freling,T.H. & Forbes,L. (2005). An empirical analysis of the brand personality effect. The Journal of Product and Brand Management, volume 14, No.7, 404-413.
Hoàng Trọng và Chu Nguyễn Mộng Ngọc, 2008. Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. Thành phố Hồ Chí Minh: Nhà xuất bản Hồng Đức.
Kim, C.K., Han, D. & Park, S-B, 2001. The effect of brand personality and brand identification on brand loyalty: Applying the theory of social identification, Japanese Psychological Research, Volume 43, No.4, 195 - 206.
Mohd, S.B.M. & Ooi, T.L. (2012). Determination of brand personality dimensions for a laptop computer using Aaker’s brand personality scale. Review of Intergrative Business & Economics, volume 1, No.1, 114-125.
Moore, R, 2003. Thương hiệu dành cho lãnh đạo, Nhà xuất bản Trẻ, TP.HCM.
Nguyễn Đình Thọ & Nguyễn Thị Mai Trang, 2007. Nghiên cứu thị trường, NXB Đại học Quốc gia TPHCM, TP. Hồ Chí Minh.
Phạm Anh Tuấn, 2008. Tác động của nhân tố tính cách thương hiệu đến lòng trung thành khách hàng: nghiên cứu trong trường hợp thị trường điện thoại di động Việt Nam.
Sung, Y. & Kim, J. (2004). Effects of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect. Psychology & marketing, volume 27, No.7, 693-661.
Young Gin Choi, Chihyung Ok & Seunghyup Seon, 2010. Hyun Evaluating Relationships among Brand Experience, Brand Personality, Brand Prestige, Brand Relationship Quality, and Brand Loyalty: An Empirical Study of Coffeehouse Brands.