Ong Quốc Cường * Hà Thị Huỳnh Anh

* Tác giả liên hệ (oqcuong@ctu.edu.vn)

Abstract

This paper studied the factors affecting teambuilding activities in tourism in Ho Chi Minh City. Research data were collected from 355 domestic tourists. The Cronbach?s alpha test, factor analysis, and multiple regression analysis were used in the study. The study results showed that Destination design, The attitude of participant and guidance, Capacity and performance affecting teambuilding activities in tourism in Ho Chi Minh City. In particular, Design had the highest impact.
Keywords: Teambuilding, tourism, City, Ho Chi Minh

Tóm tắt

Nghiên cứu này được thực hiện với mục tiêu phân tích các yếu tố ảnh hưởng đến hoạt động teambuilding trong lĩnh vực du lịch ở Thành phố Hồ Chí Minh. Số liệu nghiên cứu được thu thập từ 355 khách du lịch nội địa. Các phương pháp kiểm định hệ số tin cậy Cronbach?s alpha, phân tích nhân tố và phân tích hồi quy đa biến được sử dụng trong nghiên cứu. Kết quả nghiên cứu cho thấy Thiết kế điểm đến, Thái độ của người tham gia và hướng dẫn, Năng lực và hiệu suất là những nhấn tố ảnh hưởng đến hoạt động teambulding trong du lịch ở Thành phố Hồ Chí Minh. Trong đó, Thiết kế là yếu tố có mức tác động cao nhất.
Từ khóa: Xây dựng nhóm, du lịch, Thành phố, Hồ Chí Minh

Article Details

Tài liệu tham khảo

Alex C. Diego, 2006, “Teambuilding Event as Event Tourism”.

Debra Anne Cresswell, 2009, “Teambuilding – Adding value or variety”.

Gujarati, Porter, 2009, “Basic Econometrics”, New York, McGraw-Hill.

Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc, 2008, “Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS”, NXB Hồng Đức.

Nguyễn Thị Nam, 2012, “Tìm hiểu hoạt động Teambuilding của sinh viên ngành Văn hóa du lịch trường Đại học dân lập Hải Phòng”.

Nunnally J, 1978, “Psychometric Theory”, New York, McGraw-Hill.

Peterson R, 1994, “A Meta analysis of Cronbach’s alpha Coefficient Alpha”, Journal of Consumer Reasearch.

Susan G.Cohen, Diane E.Bailey, 2001, “What makes team work: group effectiveness research”.

Slater S, 1995, “Issues in Conducting Marketing Strategy Research”, Journal of Strategic”.